Najprostszy sos porowy

Sos porowy jest ideałem – pyszny, pasujący do każdego wytrawnego dania i bardzo prosty w wykonaniu. Najlepiej jest zrobić go 2 razy więcej, bo szybko znika. To co zostanie, można łatwo przekształcić w zupę krem dodając np. mozarellę.

 

CO KUPIĆ

 

  • 4 pory
  • sól (zwykła/wędzona)
  • pieprz
  • olej do smażenia

 

CO DALEJ

 

  1. Umyj dokłądnie pory, a następnie pokrój je w plastry.
  2. Podsmaż w garnku na oleju ¾ krążków przez ok. 10 minut, mieszając od czasu do czasu.
  3. Dolej szklankę wody i gotuj pod przykryciem ok. 15 minut, aż do zderukowania płynu.
  4. W międzyczasie rozdrobnij pozostałe plastry. 
  5. Zblenduj dokładnie zawartość garnka, dopraw solą i pieprzem. Dodaj surowe kawałki pora i wymieszaj całość.

Osoby z wrażliwym brzuchem lub na diecie lekkostrawnej powinny ominąć surową część pora – najlepiej zagotować i zblendować od razu wszystkie plastry.

 

CO DO TEGO

 

Sos najlepiej dodawać do ziemniaków, makaronu lub wege kotletów (z mięsnymi też da radę ;P). 

 

CO Z TEGO

 

Por ma właściwości oczyszczające, pozytywnie wpływa na struny głosowe, a co najważniejsze, zawiera więcej żelaza niż buraki, czyli jest świetny na anemię. Dzięki inulinie staje się również naturalnym prebiotykiem, obniża poziom cholesterolu i glukozy oraz ułatwia przyswajanie innych składników mineralnych.

Dodaj komentarz